info@itgold.hu

 

 

+36-30-228-6784

Ereszd ki a fáraszt gőzt!

 

A finnek szerint egy betegség akkor halálos, ha a pálinka, a dohány, de mindenekelőtt a szauna nem képes már segíteni rajta.

Biztosan hallottad már, hogy a szaunázás jótékony hatással van szervezetünkre. Azonban nem biztos, hogy pontosan tudod, mik is ezek a hatások, vagy hogy milyen betegségeket előzhetsz meg, ha rendszeresen szaunázol. Érdekel, kiknek ajánlott a szaunázás? Vagy hogy hogyan fokozhatod a szaunázás élményét? Ismered az egyes szaunafajtákat és gőzkabinokat? És tudtad, hogy mindegyik más és más előnyökkel bír? Érdekel, hogyan tehetsz szert saját szaunakabinra a lakásodban vagy éppen a kertedben? Esetleg szeretnél többet tudni a szaunázás történetéről?

További érdekességek, árak:   https://www.szaunaepito.com/

 

Ha igen, jó helyen jársz, hiszen blogunkon ilyen és ehhez hasonló témákat feszegetünk. Szót ejtünk a szaunák helyes használatáról, a jótékony hatásukról, de bemutatjuk az egyes típusokat és a szaunaépítési lehetőségeket is. Beszámolunk néhány érdekességről a nagyvilágból, és eloszlatunk néhány tévhitet is. És természetesen megválaszoljuk a témában felmerülő kérdéseidet is.

Továbbiak itt:  https://www.szaunaepito.com/

Ha felkeltettük az érdeklődésedet, térj be hozzánk többször is, hiszen nálunk heti rendszerességgel tudhatsz meg érdekes és hasznos információkat a szaunázás kultúrájáról, és ha eddig nem voltál szerelmese, most biztosan csatlakozol a szaunázók egyre népesedő közösségéhez.

Szauna Építés Otthonra:  https://www.szaunaepito.com/

 

Mi a különbség a finn szauna és az infraszauna között?

 

Finn szauna vagy infraszauna? Melyiknek milyen előnyei vannak? Melyik szaunatípus áll közelebb a személyiségünkhöz? És egyáltalán mi alapján válasszunk?

Azt mindenki tudja, hogy a szaunázás, bármilyen típusú szaunát is használunk, jótékony hatással van ránk és szervezetünkre. Amikor viszont választás elé kerülünk, nehezen tudjuk eldönteni, melyiket próbáljuk ki, vagy építsük be lakásunkba, házunkba. Most viszont végigmegyünk a fő eltéréseken, hogy segítsünk a választásban. Felvázoljuk a méret- és fogyasztásbeli különbségeket, megnézzük a használatuk eltéréseit, és a jótékony hatásaikat is összevetjük.

Olvasnivaló, információk:      https://www.szaunaepito.com/

 

Méret, fogyasztás

A két szaunatípus között alapvető méretbeli különbségek vannak. Míg az infraszauna többnyire egy-, esetleg kétszemélyes, addig a finn szauna alapvetően társasági élményt nyújt, azaz akár kettőnél több ember kényelmét is szolgálhatja. Ez az alapterületek különbségén is meglátszik: a finn szauna akár 4 vagy 5 m2-es is lehet (a beépítéshez szükséges minimum alapterület 140 cm x 120 cm), az infraszaunának viszont jóval kisebb helyigénye van: 1-2 m2 (minimum 110 cm x 110 cm). A fogyasztásuk egyenesen arányos a területükkel: előbbinél az átlag kb. 6-8000 kW, és három fázist igényel, utóbbi viszont egyetlen konnektorba is csatlakoztatható, és 1-3000 kW-ot fogyaszt.

További hasznos olvasnivaló:      https://www.szaunaepito.com/

 

Használat

A két szaunatípusban alapvető eltérések vannak használatuk terén is. A finn szauna a levegő felmelegítésével éri el a kb. 70-100 °C-ot, az infraszauna viszont csak 40-60 °C-os hőt ér el, és legnagyobb mértékben a testet melegíti. Ha százalékokban szeretnénk kifejezni, akkor mondhatjuk, hogy a finn szauna 80%-ban a levegőt hevíti fel, s csak 20%-ban a testet, az infraszauna esetében pedig éppen fordított ez az arány. A méretbeli különbségek is éppen ebből adódnak. Ahhoz, hogy az infraszauna hősugárzója közvetlenül a testen és egyenletesen tudja kifejteni hatását, a szaunázónak stabil ülőhelyzetben kell maradnia. A finn szaunában viszont, mivel a hő nem a testre irányul, az ülő és fekvő pozíció is eredményes.
Ugyanez a különbség tapasztalható a szaunázás idejét tekintve is. Az infraszauna felmelegedési ideje néhány perc, a javasolt használati ideje pedig legfeljebb 30-40 perc körül mozog. A finn szauna ezzel szemben több előkészületi időt igényel. A megfelelő hőmérséklet eléréséhez kb. 30-40 perc szükséges, utána viszont a kabin többször egymás után is használható, illetve társaságban akár több órán át is szaunázhatunk, amit célszerű szünetekkel megszakítani (pl. frissítő zuhany).

Mégtöbb információ:       https://www.szaunaepito.com/

Jótékony hatás

Mindkét szaunatípus az izzasztás révén fejti ki jótékony hatását az emberre, a működési elvük közti különbségek viszont eltérő eredményeket szülnek. A finn szauna kb. 80 °C-os levegője leginkább az ember bőrének felszínén, illetve pár milliméterrel alatta fejti ki hatását, az infraszauna hősugárzója viszont mélyebb rétegekig is eljut, így az izzadás mértéke akár a finn szaunázás háromszorosát is elérheti. Mivel az izzadás a mélyebben lerakódott salakanyagokat is felszínre hozza, a méregtelenítő hatás becslések szerint legalább 20-szorosa a finn szaunázásénak. A finn szaunázás kiváló gyógymód az érelmeszesedésre, és segíti az anyagcserét. Az infraszauna megoldást nyújt a narancsbőr kezelésére, széppé teszi a bőrt és erősíti az immunrendszert.
Mindkét típus híres fogyasztó hatásáról. Míg az infraszauna intenzív hősugárzása miatt a súlycsökkentés is intenzíven megy végbe, addig a finn szaunában lassabban, fokozatosan lehet plusz kilókat leadni. Egy biztos, mindkét módszert vonzóvá teszi, hogy relaxáció közben szabadulhatunk meg némi feleslegtől.

Finn szaunák, és Infraszaunák Otthonra:  https://www.szaunaepito.com/

 

A finn szauna titka

Képzeld el, hogy Magyarországon bárkihez mész vendégségbe, egy szaunát találsz az otthonában. Nagyon furcsa lenne, ugye? Pedig van olyan ország, ahol ez nem hangzik lehetetlennek. Finnországban 5 millió emberre több mint másfél millió szauna jut, ami azt jelenti, hogy majdnem minden háztartásban lehetőség van a szaunázásra. A finnek nem luxusként, hanem szükséges jóként tekintenek rá. Nem meglepő, hogy az ország elnyerte a szauna hazája nevet, még ha nem is egyértelmű, hogy nekik köszönhetjük ezt a nagyszerű találmányt.

Bár az első írásos emlék a 10. századból származik, őseink már több mint kétezer évvel ezelőtt is szaunáztak, igaz, nem teljesen úgy, ahogy a modern korban. Akkoriban egy lefedett, földbe vagy hóba ásott gödröt használtak izzasztóként, amelyben egy tűzrakásba köveket helyeztek el. A kövekre vizet locsoltak, ami füstöt és magas hőmérsékletet eredményezett. Hátrány volt viszont, hogy addig nem lehetett elkezdeni élvezni a meleget, amíg nem aludt ki a tűz. A középkorban kezdtek elterjedni a fagerendából készített helyiségek (füstszaunák). A működési elv ekkor még nem változott. Az első kéményes szaunák, amelyek már elvezették a füstöt a kabinból, csak az 1930-as években jelentek meg.

Modern szaunák:  https://www.szaunaepito.com/

 

A szaunák mindig is a tisztaság és az egészség megtestesítőjeként szolgáltak őshazájukban, így nem meglepő, hogy több funkciót is szántak nekik. Nemcsak mosakodásra, hanem például gyógyászati célokra vagy hússzárításra is használták, de rituális helyszínként is szolgált a lelki megtisztuláshoz, arról nem is beszélve, hogy rengeteg csecsemő született szaunában. Egy tévhit miatt azonban a legtöbb európai országban alábbhagyott a szaunázási kedv, így csupán az északi népek (skandinávok, a Baltikum népei, oroszok) otthonában maradt alaptartozék az izzasztófürdő. Az emberek azt gondolták, hogy a szauna betegségek terjesztésének forrása, de ma már tudjuk, hogy ez közel sem igaz, épp ellenkezőleg.

Sok-sok érdekesség a szaunákról:  https://www.szaunaepito.com/

 

A finnek hisznek abban, hogy a szaunázás megtisztítja az embert mind testileg, mind szellemileg. Számukra nem csupán egy fürdőhelyről van szó: a kikapcsolódás és a szociális érintkezés elsőszámú helyszíne, számos hagyomány és népi szokás kötődik hozzá, és egyszerre jelenti a hitet és a bizalmat. A mai rohanó, stresszes világban igazán értékelheti az ember, ha egy ilyen csendes „zug” várja otthon, ahol teljesen egymaga lehet, adott esetben pedig a közeli barátaival oszthatja meg a jól megérdemelt pihenését.

A szauna elterjedtségét és általánossá válását annak is köszönheti, hogy már egészen fiatalon el lehet kezdeni használatát, és mindenkinek ajánlott, aki tisztában van szervezete tűrőképességével. Van egy finn mondás, mely szerint “ha valaki el tud sétálni a szaunáig, akkor már szaunázhat.” Tehát amint megtanulnak járni a gyermekek, részesei lesznek a heti családi pihentető izzadásnak, amelyek leggyakrabban az ezer tó országára jellemző, szaunával felszerelt tóparti nyári kunyhókban valósulnak meg.

Bel- illetve Kültéri szaunák:  https://www.szaunaepito.com/

 

Nem véletlen, hogy a finnek híresek kiegyensúlyozottságukról és nyugodt, békés természetükről. Egy olyan életstílus vált általánosan lényük részévé, amely folyamatosan javítja a közérzetüket, és segít a stresszel való megküzdésben. Ráadásul úgy hordozzák magukkal a kabint, mint mások a szerencsehozó amulettjüket. Amint új helyre költöznek, első dolguk, hogy biztosítsanak egy szaunát a lakásban. Talán nem túlzás azt mondani, hogy sokkal kevesebb idegeskedés és konfliktus lenne a világban, ha több ember szentelné szabadidejének jelentős részét szaunázással.

Építessen szaunát otthonába:  https://www.szaunaepito.com/

 

 

A szauna használata

 

A szauna helyes használata rendkívül fontos, a szaunázásnak ugyanis meg kell adnunk a módját, csak úgy fejti ki jótékony hatását. Nem úgy működik, hogy bekapcsoljuk a hőszabályozót, beülünk a kabinba, izzadunk, majd kilépünk, folytatva stresszes hétköznapi életünket. Ahhoz, hogy a már említett finn életérzés elragadjon minket, és a szervezetünk is megkapja a megérdemelt felfrissülését, érdemes pontosan, odafigyelve követnünk a szaunázási tanácsokat és előírásokat.

Mielőtt belépünk a szaunába

Nem ajánlatos éhgyomorral vagy jóllakottan nekikezdeni a szaunázásnak, az alkoholfogyasztás pedig kerülendő. Ha keveset ettünk, az könnyen a szervezet legyengüléséhez vezethet, ha pedig egy kiadós étkezéssel terheljük meg gyomrunkat, a szervezet nem tud teljesen az izzadásra koncentrálni, így a hatékonyság is nagymértékben csökken. Ideális esetben másfél-két óra teljen el az étkezés és az izzadás között. Ha sportolni kívánunk szaunázás előtt, mindenképp iktassunk be egy 15-30 perces pihenést, hogy a szervezet kissé regenerálódjon a két megterhelő folyamat között.

Szaunák: https://www.szaunaepito.com/

 

Szaunázás előtt alaposan zuhanyozzunk le, hogy a bőrünkről minden apró szennyeződés eltűnjön, szabad utat adva a pórusok légzésének. Nagyon fontos, hogy töröljük magunkat teljesen szárazra, mert a nedves bőr nehezebben kezd el izzadni. Ékszereinket vegyük le, mivel a magas hőmérsékletű közegben felforrósodhatnak, és megégethetik bőrünket. A sminket és a bőrön lévő illatanyagokat is érdemes mellőzni szaunázás előtt, illetve, ha hajunk festett, érdemes azt törülközőbe csavarni, hiszen a kémiai hatásoknak kitett hajszerkezet könnyen károsodhat szaunázás közben.

Alapvetően akkor érjük el a legnagyobb hatást, ha teljesen meztelenül lépünk be a kabinba. A testünket fedő ruhaneműk meggátolják, hogy egyenletesen hevüljünk fel, és így a lehűlés is sokkal lassabb. Ha mégis úgy döntünk, hogy valamilyen ruhadarabot, alsóneműt vagy törülközőt viselünk, ügyeljünk arra, hogy ne műszálas legyen, ugyanis a műanyag magas hő hatására vegyi anyagokat bocsáthat ki. Ugyanezen okból hagyjuk a kabinon kívül papucsunkat is, ugyanis az azt összetartó ragasztó megolvadhat, és káros anyagokat juttathat a levegőbe.

Szaunák Otthonra: https://www.szaunaepito.com/

Privacy Policy

Terms of Service